Op naar Mesa via de Apache Trail

12 juli 2014 - Mesa, Arizona, Verenigde Staten

Prachtig zeg zo'n rit, vroeg vertrokken omdat we toch wel graag het Nederlands elftal wilden zien winnen dus we zaten al om 07.15uur in de auto voor een rit van zo'n 180km om in Globe te komen.

Toen we eenmaal daar waren hebben we even snel gegeten bij de Subway en snel weer door op zoek naar de 88 en de afslag voor de trail dit was bij Lake Roosevelt daar hebben ze ook een Roosevelt dam gemaakt en deze rivier gaat voor een groot gedeelte langs de trail en later ging dit over in de Apache lake, deze Apache trail was een vroegere handelsroute van de Indianen en dit was en is een 22 Miles onverhard pad die wij ook hebben moeten doen met de auto.

Het enige smetje op deze trip was dat Youri een beetje wagenziek werd maar we wilden evengoed door om de wedstrijd niet te missen,onderweg hebben we diverse foto's geschoten en nog een bezoekje gebracht aan een vroeger dorpje genaamd Totilla Flat waar vroeger ongeveer 100 bewoners woonden nu is het nog een saloon en en een giftshop uit de oude doos maar wel leuk hoor.

Uiteindelijk waren we door de trail en daar leeft nog steeds de naam van een Duitser nl. Jacob Waltz the lost Dutchman die daar een plek had gevonden waar hij goud kon delven daardoor kwamen er veel goudzoekers op af maar hij alleen wist waar deze plek was en die heeft hij ook tegen niemand verteld , na zijn dood zijn ze hard aan zoeken geslagen maar nooit heeft iemand deze plek terug gevonden.

Nu snel naar de wedstrijd in het hotel we slapen voor de verandering in het Hilton hotel  in Mesa, direct gemeld dat we de wedstrijd wilden zien en we werden gelijk naar de bar geloosd  en toen stonden ze al met 2-0 voor, de 2e helft hebben we lekker in het Oranje op de kamer gekeken en wij zijn blij met de uitslag en ze hebben het gewoon prima gedaan.

Vanmiddag nog lekker gezwommen in het zwembad van het hotel maar het was buiten gewoon niet te harden zo blaf heet dus lekker terug naar de koele kamer en heerlijk in bad gezeten en nog even wat gegeten bij de Mac, al met al weer een prima dag.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hog Hans:
    13 juli 2014
    Ik moest weer even op google maps kijken maar snap hem nu. Jullie komen vanaf de andere kant. Dat heb je als je aldoor naar het oosten rijd en dan in enen de 88 naar het westen. Dus van theodore roosevelt lake naar Mesa. Grappig verhaal van die hollander. Ik zag dat er ook al een lost dutchman staatpark was. Dus ehhhh , niet verdwalen luitjes. Gaan jullie nig Salt River Tubbing??? Schijnt erg leuk te zijn.
  2. Gerrit:
    13 juli 2014
    Mooie verhalen Sjon. Heel herkenbaar. Nog bedankt voor de foto van Texas Roadhouse. Leuk om te zien!
  3. Katinka:
    13 juli 2014
    Leuk dat jullie elke dag bijhouden wat er gebeurd is. Hebben wij weer even wat te lezen. Hopelijk was het een eenmalig iets die wagenziekte van Youri.
    De finale is nu bezig, maar ik ben nu wel even helemaal klaar met de voetbal.
    Groetjes en weer heel veel plezier.