Universal Studio's

2 augustus 2014 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vandaag gaan we naar L.A. om de laatste 2 nachtjes door te brengen waarna de terugreis zal volgen op zondag, maar eerst gaan we nog naar de Studio's rond 11.30uur zijn we daar en dan het park op en het is er warm en druk de wachtrijen duren soms al 70min. en dat zijn dingen die toch wel gaan irriteren net zoals dat een lokaal biertje $10,- en een flesje water $3,-  moet gaan kosten maar goed dat hoort er blijkbaar bij dan van alles maar wat minder.

Universal Studio's is vooral gemaakt om te laten zien hoe je bedonderd wordt bij het maken van films en dat is af en toe echt verbazingwekkend echt zoals de studio toer in een soort open bus wordt je langs alle studio's geleid en dan wordt er verteld welke series hier worden opgenomen net zoals de hele straten die worden gebouwd alles van hardboard waar o.a. Desperate Housewife's wordt opgenomen fantastisch om te zien en ook een vliegtuigcrash waar een vliegtuig is neer gestort op een woonwijk en in 4 stukken opgereten is het is onvoorstelbaar echt als je dit ziet, deze vliegtuigcrash voelde voor ons alle 3 overigens best wel ongemakkelijk met de recente gebeurtenissen rond de MH17 waar ook de de.naasten van kennissen van ons in zaten.

Ook reden we met die bus een studio binnen waar we een 3 D bril op moesten en daar kwam plotseling KingKong op ons af hij vernielde gebouwen als luciferstokken en vocht met de dinosaurussen tot hij ze allemaal te pakken had erg indrukwekkend en later in een andere studio lieten ze een overstroming zien waar een tankauto zo door het wegdek zakte en ook de stroomkabels mee nam en die veroorzaakte weer een enorme explosie en toen kwam er ook nog een trein aan denderen en alles vloog op elkaar fantastisch en als je dan weer door rijd wordt zo alles weer op zijn plaats getrokken voor de volgende groep.

Ook de show in waterworld waar piraten een overval plegen is spektakel en de Jurassicpark ride waar we 65min. op moesten wachten en in 3 min. Is gedaan was erg leuk en nat inmiddels was de avond al ingegaan en vele mensen gingen al weer huiswaarts en dus werd het overal rustiger daarom besloten wij om gewoon de dag vol te maken en dan maar laat in het hotel aan te komen we hebben wel even gebeld zodat ze onze gereserveerde kamer niet weg moesten geven, nu konden we in alle dingen veel sneller naar binnen zoals de Simpson Ride je werd in een simpson auto geplaatst en toen ging je onder heel veel geschut een virtuele ride maken door 8 banen die halverwege vernield werden en dwars door alles heen door de lucht vlogen hier heb ik af en toe mijn ogen gesloten want ik wordt in dit soort dingen kots misselijk.

Uiteindelijk zijn we het park rond 22.00uur verlaten en gingen wij ons hotel op zoeken maar dat is ook echt een gekkenhuis zit je in L.A. Universal Studio's moet je naar Manhatten Beach op aanraden van expert Theo Vriend dit is gewoon 28 mijl verderop  dit komt neer op zo'n km. of 45 en nog steeds in L.A. en dan het verkeer een gekkenhuis nog steeds zelfs Truus raakte er af en toe overspannen van maar goed na een uur kwamen we toch op de plek waar we moesten zijn dankzij Sjonnie die hiermee  de afgelegde 6800km toch maar keurig netjes heeft volbracht maar ook Lennie heeft zeker 200mijl gereden op momenten dat ik het even moeilijk had keurig Len, we hebben er nog een paar genuttigd onder het traditionele kaartspelletje en toen heerlijk maffen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hog Hans:
    3 augustus 2014
    Ja druk he Los Angeles. Zijn jullie binnendoor gegaan? Wij reden gisteren van Hacienda hotel naar hollywood boulevard in half uurtje. Is ongeveer even ver. Universal hebben wij ook eens gedaan. Best mooi erg herkenbaar. alvast goeie terugvlucht gewenst. Onze vlucht is weer prima verlopen. Zien jullie weer in Nederland.
  2. Jose klein:
    Hoi fam.
    Fantastisch al die verhalen en voor ons veel herkenbare dingen waar jullie ook zo genoten hebben.
    Wie weet sjon gaat youri over tig jaar er weer heen en dan zegt hij " ja joh toen ik hier met mijn vader en moeder was toen......
    Zo mooie dierbare herinneringen. Hopelijk hebben jullie een voorspoedige terugreis.
    Liefs jose :)
  3. Katinka:
    Hallo allemaal
    Wij vonden Universal Studio's ook geweldig. Ook druk natuurlijk, maar wel super.
    Nou, het zit er dan toch bijna op voor jullie. Nog even en dan zitten jullie het vliegtuig terug naar huis. Ook wel weer lekker denk ik, straks weer in je eigen bedje en Jill die helemaal gek wordt als ze jullie ziet.
    Alvast een hele goede reis terug en tot.......... X
  4. Ed:
    4 augustus 2014
    Leuk om te lezen hoor,,straks alweer naar huis? Tijd vliegt.
    Geniet er nog maar van en veilig weer thuis, Greets Ed